2013-03-20 08:10:06 Dan darovitih učenika, 21. ožujka 2013.
Glazba, slikarstvo, znanost – svima koji su na jednom od ovih područja postigli nešto važno, jedno je zajedničko: talent.
Riječ talent dolazi od grčke riječi “talanton” (zdjelica), a označava natprosječne urođene sklonosti za određene vještine koje još nisu dosegle stvaralačku snagu genijalnosti.
Darovitost i talent nisu nepromijenjive vrijednosti, one su kombinacija urođenih sposobnosti i vanjskih čimbenika – okoline i zato je važno talentirane osobe prepoznati i poticati ih u svojem razvoju i ostvarenjima.
Naše društvo i naša škola još uvijek nedovoljno brinu o talentiranim i darovitim učenicima, no usprkos tome oni su tu oko nas i čine naš život bogatijim i ljepšim. Otkrivamo ih kroz različite projekte, aktivnosti i natjecanja.
Budući da se 21.03.2013. obilježava Dan darovitih učenika, smatram da neke od njih treba spomenuti:
I još neki koji nisu ostvarili ovako lijepe rezultate, ali imaju sve karakteristike darovitih osoba: postavljaju pitanja, znatiželjni su, angažiraju se fizički i psihički, propitkuju odgovore, pokazuju jake osjećaje i mišljenja, samokritični su i perfekcionisti.
Naša škola ponosi se i zahvaljuje svojim talentiranim učenicima: snimateljima, glazbenicima, pjevačima, plesačima, umjetnicima, glumcima, sportašima, vlasnicima rekorda i medalja, volonterima, fotografima... i poziva i druge učenike koji posjeduju nama neotkrivene talente da nam se pridruže.
Za sve one koji nisu sigurni u čemu su posebno dobri mogu ispuniti upitnik i otkriti koja je vrsta inteligencije kod njih najviše razvijena i krenuti na put uspjeha!
U četvrtak, 21.ožujka 2013. u 14 sati, svi zainteresirani mogu sudjelovati u radionici „Kako povećati umne sposobnosti“ i pristupiti rješavanju testa sposobnosti.
Prijava: prof. Karmen Dunato Pavičić
Isječci iz knjige „Umina razmišljanja u školi i o školi“ Uma Gradac, 7 godina
Uma: Kad smo trebali ilustrirati macu koja je pokisla mene je to automatski prebacilo na kiseline i lužine! Jako sam željela nasmijati razred pa sam nacrtala City Cat, gradsku macu koja je pokisla, no kako je kiša kisela, a sapuni lužnati, ona se premazala sapunom Dove i to je odbilo kišu od njezina lijepa krzna. A taj je odnos kiseline i lužine jako važan u prirodi. On određuje i cvijeću boju - ako je tlo kiselo cvijeće će biti plavo, ako je više lužnato bit će crvenkasto. To je razlog i što je more slano, a pitka voda nije. I kad te ubode pčela ona ubrizga u naše tijelo kiselinu, dakle zato mažemo ubod sapunom ili kremom, da poništimo kiselinu.
Što je krumpiru plac, to je učenicima škola
Uma: Volim smišljati rebuse, zagonetke i analogije za drugu djecu. Djeci je bila smiješna analogija: Što je krumpiru _ _ _ _ , to je učenicima škola. Trebalo je popuniti ovu prazninu s četiri slova. P L A C, tržnica, to je rješenje. Krumpir na placu operu, stave ga na police, daju mu cijenu tj. “ocjenjuju ga”, ali njemu tu nije mjesto, njemu je tu dosadno i ne zna zašto tu mora biti. Tako je i učenicima u školi. Naša učiteljica je također velika ljubiteljica zagonetki. Uvijek kad nije sigurna kako započeti neku temu postavlja zagonetke ili pitalice pa me više puta zapravo inspirirala. A kad je došla u moj bivši vrtić, tj. kad sam učiteljicu prvi put vidjela, takvom se i prikazala! I tamo je najprije postavila zagonetku, pa se onda predstavila kao učiteljica u jednoj osnovnoj školi.
Učiteljica Iva: U pogledu ove analogije s krumpirima mislim da je Uma bila, kao i uvijek zapravo, dosta kritična prema školi. Pitala sam je čemu takva kritičnost, zašto ne reći npr. dijamant nego krumpir? Uma je u svom stilu odgovorila kako se to ne može riječima opisati. A čime bismo opisali, ako ne riječima, pitala sam i kao odgovor dobila čitav jedan novi “pogled na svijet oko nas”. Osim toga riješili smo i jednu “disciplinsku zagonetku”. Uma: To se ne može baš riječima ispričati, zato mi je i bilo zanimljivo; nekako moramo izraziti ono što želimo reći, a nema riječi za to. Kemijom, slikanjem, ne znam, kako reći kakva je to crvena boja, kakvog je okusa ananas?! Ja pokušavam drugim osjetilima, pomiješati ih, znate za sinesteziju, a neke je bolje i ne reći, da ostanu samo moje.
Zašto bi dijamant bio bolji, meni to krumpir bolje oslikava?! To je kao kad biste kazali da je Sunce bolje od Mjeseca. Ako tako gledamo što je Sunce - samo zvijezda, i to ne najsjajnija. Ili, da, vi ustrajete na tzv. pristojnom ponašanju u razredu, a ja to ne bih tako ograničila; zar je sve što je pristojno dobro, a sve što je nepristojno loše. Pa nije! Primjerice, nepristojno bi bilo usred kazališta ustati i početi ljubiti sve ljude, a to je zapravo dobro, dok je pristojno kad te pitaju kako si reći hvala, dobro, a to zapravo nije dobro jer ignoriraš pravo pitanje! Vi ste me opomenuli nekoliko puta jer su vam druga djeca rekla: Uma jede zemlju, Uma liže drvo. Mislili su da je to nepristojno i nezdravo, a nisu znali da ih cijelo vrijeme iluzioniram. Kažem nekome za koga znam da će “rastrubiti” okolo kako ja jedem cipele, taj to kaže vama i onda bi se svi odjednom igrali te igre “da Uma jede nešto grozno, a oni bježe”. To je kao kod mađioničara - ljudi misle da on prereže ženu u kovčegu, pa vrište. Naravno da je ne prereže, ali kad bi im rekao da NE reže zaista nitko više ne bi bio tu zbog tog mađioničara! Eto, što je tu sada ljepše, trik ili pristojnost!
Učiteljica Iva: Moram priznati da se Uma hrabro ponijela s tim trikom i riskirala svoj “dobar glas” među djevojčicama i dječacima iz razreda. Čak sam se i ja počela pitati je li to stvarnost ili iluzija!
|
Srednja škola hrvatski kralj Zvonimir Krk |