2012-11-26 16:54:50

PARLAONICA Facebook - da ili ne?

   Što znate o Facebooku?  Je li vam "fejs" glavna sporedna zanimacija u životu?  Nemate Facebook profil, dakle ne postojite?  Facebook - gubljenje vremena ili ne? Možemo li se izgubiti na Facebooku? Je li Facebook prijatelj - pravi prijatelj?

   U Mjesecu borbe protiv ovisnosti (15.11. do 15.12.), u srijedu 28. studenog  2012. godine u školi se održala debata na temu  Facebook - da ili ne? U nju su bili uključeni učenici trećih razreda u ulogama moderatora, pomagača u raspravi i debatanata: afirmacijske i negacijske skupine koje se "sukobljavaju" - razmjenjuju mišljenja, braneći i argumentirajući zadanu tezu.Cilj debate bio je potaknuti učenike da kritički promišljaju o kvalitetnom provođenju slobodnog vremena kao mjeri prevencije ovisnosti i drugih rizičnih ponašanja te potrebi korištenja društvenih mreža na siguran način. Odlukom žirija (2:1) afirmacijska grupa proglašena je boljom u argumentiranju stavova.Za debatu učenike su vrijedno i marljivo pripremale profesorice Karmen Dunato Pavičić i Daria Oravec.        

Fotografije - u fotogaleriji!                   

                

 

 

Što je debata?

 

                                         

 

Debata je strukturirana argumentirana rasprava. Što to znači?

Debata kao strukturirana rasprava podrazumijeva da je unaprijed dogovoreno koliko govornika sudjeluje u debati, kojim redoslijedom oni sudjeluju i koliko vremena imaju za svoje govore.

Dakle, za razliku od rasprava kakve obično vodimo u svakodnevnom životu, u debati sugovornici ne upadaju jedni drugima u riječ, ne drže duge monologe, ne mijenjaju temu o kojoj govore i slično. Stoga nam debata omogućuje da na organiziran i civiliziran način raspravljamo o određenim idejama.

Nadalje, debata je argumentirana rasprava – u njoj svoje stavove trebamo na racionalan način obrazložiti. Pritom se ne oslanjamo na naše osobne stavove i vjerovanja ili anegdotalne dokaze, već ono što govorimo moramo potkrijepiti logički održivim razlozima i provjerenim, znanstvenim informacijama. To nam omogućuje u debati raspravljamo objektivno te da svoje stavove branimo na što kvalitetniji način.

Naravno, da bismo kvalitetno debatirali, nužno je za debatu se unaprijed pripremiti – pročitati relevantnu literaturu, potražiti potrebne informacije, konzultirati stručnjake za područje o kojem će u debati biti riječ. To debatu čini zabavnim i kreativnim načinom učenja novih sadržaja.

Za razliku od drugih vrsta rasprava, u debati ne zastupamo nužno vlastiti stav.

Stoga tijekom pripreme debate moramo jednako dobro pripremiti i argumente u prilog, i argumente protiv određene teze. Time preispitujemo vlastite stavove i redovito otkrijemo da stvari nisu tako crno-bijele kako se čine, odnosno da se različiti stavovi mogu dobro argumentirati.

I na kraju, u debati postoje suci. Oni na kraju svake debate odlučuju tko je u debati pobijedio, a ovu odluku temelje samo na onome što je izneseno u debati i prema načinu na koji je to izneseno.

 

Izvor: Hrvatsko debatno društvo

 

 

 


Srednja škola hrvatski kralj Zvonimir Krk