
U petak 7. ožujka 2025. s početkom u 12.00 sati održana je regionalna razina kviza znanja i kreativnosti „Mreža čitanja” za srednje škole u školskoj godini 2024./2025.
Kvizu znanja pristupilo je 535 učenika.
Na nacionalnu razinu kviza znanja prelazi 352 učenika.
Ovogodišnja je tema kviza: U mreži prijateljstva.
Prva, školska razina kviza se odnosila na roman hrvatskog autora Igora Beleša Listanje kupusa koji donosi priču o pet prijatelja iz Borova naselja, čija povezanost nadilazi ideološke i nacionalne podjele i pokazuje kako istinska prijateljstva mogu opstati i u najtežim vremenima. Naše su čitateljice pokazale zavidnu razinu znanja i vještina te su postigle izvrsne rezultate i plasirale se na regionalnu razinu natjecanja.
Pod mentorstvom nastavnica Darije Papa (školska razina natjecanja) i Mirjane Komadina, učenice naše škole pokazale su izvrsno znanje i oduševile svojim postignućima: Tila Kamberović, 3.G (58/60), Paula Žic, 3.G (56/60); Freya Hulak, 3.G (56/60); Petra Žužić, 2.HTT (54/60); Lorena Kosić, 3.E (52/60), Nina Berković, 2.GA (49/60). Njihova predanost i trud nagrađeni su plasmanom na nacionalnu razinu natjecanja, što je veliko priznanje njihovim vještinama i ljubavi prema čitanju.
Kviz znanja na regionalnoj razini sastojao se od 60 pitanja, a obuhvaćao je sadržaj romana te faktografska pitanja iz dodatne literature. Pitanja su bila sastavljena prema prvoj i drugoj knjizi s popisa: Igor Beleš, Listanje kupusa i Karen M. McManus, Lažljivac među nama.
Već tradicionalno, tijekom priprema za natjecanje Mreža čitanja, školska psihologinja Karmen Dunato Pavičić u suradnji s knjižničarkama Darijom Papa i Mirjanom Komadinom, provodi radionicu biblioterapije na kojoj sudjeluju i ovogodišnje natjecateljice.
Tako je u utorak, 11. ožujka. 2025. četvrti školski sat u knjižnici provedena radionica biblioterapije na temu romana Lažljivac među nama, spisateljice Karen M. Mcmanus, inače drugog naslova koji učenici čitaju u sklopu spomenutog natjecanja.
Školska psihologinja je upoznala učenice s osnovama biblioterapije kao metode za rast prema emocionalnom zdravlju kroz književnost i načinom na koji književno djelo može biti pomoć u stresnim situacijama i prevladavanju teških životnih razdoblja.
Nakon pročitanog književnog djela Lažljivac među nama i projekcije kadrova iz igranog filma The Breakfast Club, učenice su uočile da film i roman istog trenda sadrže iste odrednice: petero, naizgled potpuno različitih srednjoškolaca, vrijeme provodi u školi kako bi odslužili kaznu koju su dobili iz različitih razloga. Silom prilika ova neobična skupina pronaći će zajednički jezik i shvatiti da, unatoč početnim razlikima, dijele iste probleme i osjećaje.
Na kraju sata biblioterapije učenice su naučile kako im biblioterapija može pomoći nositi se s emocijom prisutnom tijekom čitanja. Zaključile su da im ovakav oblik čitanja može pomoći jer se mogu poistovjetiti s likom iz romana koji možda proživljava upravo onu emociju kao i one same i pomaže im osjetiti da su podržane ili da emocija koju osjećaju možda nije ugodna, ali je prihvatljiva.
Čestitamo našim učenicama i želimo im puno sreće i uspjeha na nadolazećoj nacionalnoj razini natjecanja, koja će se održati 2. svibnja 2025.
BODOVNA LISTA