REGIONALNA RAZINA KVIZA ZNANJA MREŽA ČITANJA I SAT BIBLIOTERAPIJE

ožu 10, 2025

U petak 7. ožujka 2025. s početkom u 12.00 sati održana je regionalna razina kviza znanja i kreativnosti „Mreža čitanja” za srednje škole u školskoj godini 2024./2025. 

Kvizu znanja pristupilo je 535 učenika.

Na nacionalnu razinu kviza znanja prelazi 352 učenika.

Ovogodišnja je tema kviza: U mreži prijateljstva.

Prva, školska razina kviza se odnosila na roman hrvatskog autora Igora Beleša Listanje kupusa koji donosi priču o pet prijatelja iz Borova naselja, čija povezanost nadilazi ideološke i nacionalne podjele i pokazuje kako istinska prijateljstva mogu opstati i u najtežim vremenima. Naše su čitateljice pokazale zavidnu razinu znanja i vještina te su postigle izvrsne rezultate i plasirale se na regionalnu razinu natjecanja.

Pod mentorstvom nastavnica Darije Papa (školska razina natjecanja) i Mirjane Komadina, učenice naše škole pokazale su izvrsno znanje i oduševile svojim postignućima: Tila Kamberović, 3.G (58/60), Paula Žic, 3.G (56/60); Freya Hulak, 3.G (56/60); Petra Žužić, 2.HTT (54/60); Lorena Kosić, 3.E (52/60), Nina Berković, 2.GA (49/60). Njihova predanost i trud nagrađeni su plasmanom na nacionalnu razinu natjecanja, što je veliko priznanje njihovim vještinama i ljubavi prema čitanju.

Kviz znanja na regionalnoj razini sastojao se od 60 pitanja, a obuhvaćao je sadržaj romana te faktografska pitanja iz dodatne literature. Pitanja su bila sastavljena prema prvoj i drugoj knjizi s popisa: Igor Beleš, Listanje kupusa i Karen M. McManus, Lažljivac među nama.

Već tradicionalno, tijekom priprema za natjecanje Mreža čitanja, školska psihologinja Karmen Dunato Pavičić u suradnji s knjižničarkama Darijom Papa i Mirjanom Komadinom, provodi radionicu biblioterapije na kojoj sudjeluju i ovogodišnje natjecateljice.

Tako je u utorak, 11. ožujka. 2025. četvrti školski sat u knjižnici provedena radionica biblioterapije na temu romana Lažljivac među nama, spisateljice Karen M. Mcmanus, inače drugog naslova koji učenici čitaju u sklopu spomenutog natjecanja.

Školska psihologinja je upoznala učenice s osnovama biblioterapije kao metode za rast prema emocionalnom zdravlju kroz književnost i načinom na koji književno djelo može biti pomoć u stresnim situacijama i prevladavanju teških životnih razdoblja.

Nakon pročitanog književnog djela Lažljivac među nama i projekcije kadrova iz igranog filma The Breakfast Club, učenice su uočile da film i roman istog trenda sadrže iste odrednice: petero, naizgled potpuno različitih srednjoškolaca, vrijeme provodi u školi kako bi odslužili kaznu koju su dobili iz različitih razloga. Silom prilika ova neobična skupina pronaći će zajednički jezik i shvatiti da, unatoč početnim razlikima, dijele iste probleme i osjećaje.

Na kraju sata biblioterapije učenice su naučile kako im biblioterapija može pomoći nositi se s emocijom prisutnom tijekom čitanja. Zaključile su da im ovakav oblik čitanja može pomoći jer se mogu poistovjetiti s likom iz romana koji možda proživljava upravo onu emociju kao i one same i pomaže im osjetiti da su podržane ili da emocija koju osjećaju možda nije ugodna, ali je prihvatljiva.

Čestitamo našim učenicama i želimo im puno sreće i uspjeha na nadolazećoj nacionalnoj razini natjecanja, koja će se održati 2. svibnja 2025.

BODOVNA LISTA

https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/e/2PACX-1vSKkpo4MmESp3RkGDHrW-A1PHqp7_eLfAMx-LhimFGPw7HXYM98SUJIcdGthrklWm41IRsRQM5hPgqh/pubhtml?urp=gmail_link&pli=1

Skip to content