eTwinning projekt: Get involved - be a social entrepreneur/Uključi se – postani socijalni poduzetnik
Pozdrav iz Klagenfurta sa Međunarodnog sajma vježbeničkih tvrtki u organizaciji Handelsakademie na kojem su naši ekonomisti privukli pozornost i ostvarili zapažen nastup u predstavljanju čak dvije svoje tvrtke: Nature de Veglia i Sykon. Čestitamo učenicima 4.E te profesoricama - mentorici Dijani Stolfa i ravnateljici Đurđici Cvitkušić.
Učenici ekonomskog programa, u sklopu obveznih nastavnih predmeta imaju predmet Vježbenička tvrtka. Nastavni predmet zamjenjuje stručnu praksu te u sklopu kojeg učenici otvaraju vlastito trgovačko društvo, biraju djelatnost, registriraju ga putem Središnjeg ureda vježbeničkih tvrtki i putem istog posluju s ostalim vježbeničkim tvrtkama u Republici Hrvatskoj, a vlastitom inicijativom surađuju i s vježbeničkim tvrtkama iz inozemstva.
Pod mentorstvom razrednice profesorice Dijane Stolfe, iskustvo i znanje stečeno iz predmeta struke Vježbenička tvrtka, učenici su podijelili s vršnjacima iz škola Europske unije. U partnerstvu s školom Bundeshandelsakademie 1 Klagenfurt iz Klagenfurta u Austriji pokrenut je eTwinning projekt pod nazivom Get involved - be a social entrepreneur.
Učenici ekonomskih razreda, podijeljeni u dvije grupe, za djelatnost svojih vježbeničkih tvrtki odabrali su djelatnosti orijentirane prema održivom razvoju, samozapošljavanju te zapošljavanju teško zapošljivih skupina.
Vježbenička tvrtka Sykon za svoju djelatnost je odabrala prodaju proizvoda od smokava koje rastu na otoku, a koje lokalni OPG-ovi prerađuju u marmelade, džemove, kolače ili suše po tradicionalnim recepturama, a vježbenička tvrtka Nature de Veglia, prodaju suvenira od filcane vune. Naime, vuna od ošišanih ovaca predstavlja ekološki problem, budući da ne trune, ne gori, a ne postoji niti organizirani otkup.
Učenici su osmislili projekt i kalendar aktivnosti. Prvi korak je bio predstavljanje timova. Učenici su izradili tri videouratka kojima su predstavili Hrvatsku, grad Krk i svakog učenika sudionika projekta. Nakon toga, usporedili su obrazovne sustave Austrije I Hrvatske kroz prezentacije I videouratke, izradili logo projekta te među malim poduzetnicima Hrvatske I Austrije proveli anketu vezanu uz poslovanje, zapošljavanje, administrativne barijere i probleme s kojima se susreću, a istovremeno prikupili podatke Zavoda za zapošljavanje te lokalnog Odjela za gospodarstvo. Na temelju ankete, sudionici eTwinning projekta izradili su izvješća,a sve materijale objavili na internetskim stranicama projekta i međusobno komunicirali putem Twinspace platfrome.
Predstavljanje vježbeničkih tvrtki i poslovanje putem interneta, s obzirom na vrlo uspješnu suradnju, nastavili smo radnim posjetom školi u Klagenfurtu od 8. do 11. studenoga 2016. godine. Posjet uključuje sajam vježbeničkih tvrtki, uređenje štandova, prezentacije vježbeničkih tvrtki, razgovor o projektu i eventualnoj budućoj suradnji te posjet malim poduzećima u Klagenfurtu i okolici.
Nakon povratka, planirana je izrada rječnika ekonomskih pojmova vezanih uz socijalno poduzetništvo i održivi razvoj, promocija istog i evaluacija rezultata projekta.
U sklopu projekta, organizirana je terenska nastava i posjet udruzi Ruta na otoku Cresu, gdje je učenicima predstavljen rad udruge i njeno prerastanje iz hobija u uspješan poduzetnički pothvat, koji odbačenu vunu, koja je ekološki problem, pretvara u unikatan i tražen lokalni suvenir. U sklopu terenske nastave na Cresu, učenici su sudjelovali u radionici izrade suvenira od filcane vune, a izrađene suvenire ponijeli sa sobom, uz dodatno kupljenu filcanu vunu od koje su izradili suvenire koje su predstavili na sajmu u Klagenfurtu.
eTwinning projekt Povijest matematike/The History of Mathematics
Projekt „Historija matematike“/“History of mathematics“ se bavi proučavanjem povijesnih razdoblja u kojima su živjeli znanstvenici matematičari koji su dali veliki doprinos matematici kao znanosti. Učenici 1.G razreda su tijekom nastave na daljinu proučavali istaknute matematičare antičke Grčke (jonsko razdoblje, atensko razdoblje, Euklida, Eratostena, Arhimeda te postklasični helenizam). Zatim su matematičare prikazali na zanimljiv i inovativan način u obliku stripa. https://padlet.com/gordija21/6do0jifhdqdlq4pf
Projekt je kod naših učenika potaknuo radoznalost, istraživanje i kreativnost te su razvili medijsku i digitalnu pismenost. https://twinspace.etwinning.net/91896
Gordija Marijan, prof. mentor
eTwinning projekt Medo ambasador Europskog parlamenta putuje Lijepom Našom
Program Škola ambasador Europskog parlamenta provodi se u u Hrvatskoj od šk. god. 2016./2017. Program je prve godine okupio trinaest škola, a od školske godine 2019./2020. preko pedeset škola sudjeluje u programu. Cilj ovog projekta je okupiti na jednom mjestu sve škole uključene u program. Tijekom projekta, zajednička poveznica svim školama biti će medvjedić ambasador Europskog parlamenta. Medvjedić je već 2018. godine, tijekom Europske godine kulturne baštine, putovao Europskom unijom. Na novom putovanju upoznaje Lijepu Našu. Medvjedić će posjetiti svaku Školu ambasadoricu Europskog parlamenta, družit će se sa ambasadorima seniorima i ambasadorima juniorima te upoznati kulturno-povijesnu baštinu Hrvatske. Škole ambasadori EP će se tako povezati, međusobno predstaviti, stvoriti zajedničku bazu podataka i kreirati digitalne materijale o sebi i putovanju medvjedića ambasadora po cijeloj Hrvatskoj.
https://padlet.com/gordija21/s8x5j877a0jjows3
Tijekom školske godine 2020./2021. učenici i nastavnici iz čak 27 srednjih škola sudjelovali su u eTwinning projektu “Medo ambasador Europskog parlamenta putuje Lijepom Našom”. Projekt su prije godinu dana pokrenule profesorice Gordija Marijan i Nataša Vinković kako bi virtualno povezale učenike i nastavnike uključene u međunarodni program “Škola ambasador Europskog parlamenta”.
Mladi ambasadori Europskog parlamenta se nisu mogli susresti i družiti na tradicionalnom okupljanju mladih povodom Dana Europe zbog izbijanja pandemije bolesti COVID-19, pa je eTwinning platforma dobro poslužila za druženje i provedbu zajedničkih aktivnosti. Jedini koji je mogao putovati bio je medvjedić koji je tako simbolično povezao škole uključene u program i ublažio restriktivne mjere. Program “Škola ambasador Europskog parlamenta” provodi se u u Hrvatskoj od školske godine 2016./2017. Program je prve godine okupio 14 škola, a od školske godine 2020./2021. preko 60 škola sudjeluje u programu. Cilj ovog projekta je bio okupljanje škola uključenih u program na jednom mjestu. Tijekom projekta, zajednička poveznica svim školama bio je medvjedić ambasador Europskog parlamenta. Medvjedić je upoznao cijelu Lijepu Našu. Putovao je od Krka do Vukovara, od Čakovca do Vela Luke, od Metkovića do Petrinje, od Osijeka do Rovinja. U razdoblju od svibnja 2020. do lipnja 2021. proputovao je preko četiri tisuće kilometara te boravio i upoznao dvadeset i dva različita grada u Republici Hrvatskoj. Tijekom cjelogodišnjeg putovanja, posjetio je 27 “Škola ambasadora Europskog parlamenta” i družio se s ambasadorima seniorima i ambasadorima juniorima. Pritom je upoznao kulturno-povijesnu baštinu Hrvatske. Mladi su ga ambasadori ugostili u školama, mjestima, ali i upoznali s obližnjim kulturno-povijesnim i prirodno-geografskim posebnostima kraja. Kako prava učionica nema samo četiri zida, medo je posjetio i najstariji hrvatski kraljevski grad Nin, geopark Papuk te Crveno i Modro jezero. U svibnju 2021. godine se, nakon punih godinu dana, susreo u Zagrebu s osnivačicama projekta i mladim ambasadorima iz Vukovara i Krka. Tada je s Europskog trga svim projektnim partnerima uputio čestitke povodom Dana Europe i eTwinning dana.
Škole koje su ugostile medvjedića su: Srednja Škola Hrvatski Kralj Zvonimir, Gimnazija Vukovar, Gimnazija Matije Antuna Reljkovića, Vinkovci, Srednja škola Donji Miholjac, Isusovačka klasična gimnazija s pravom javnosti, Osijek, Gimnazija Matija Mesić, Sl. Brod, Ekonomsko – birotehnička škola, Sl. Brod, Srednja škola Konjščina, Srednja škola Brač, Supetar, Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju, Split, IV. gimnazija Marko Marulić, Split, Ekonomsko-birotehnička škola, Zadar, Gimnazija Vladimira Nazora, Zadar, Gimnazija Pula, Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec, Srednja škola Čakovec, Srednja škola Vela Luka, Ekonomska i turistička škola Daruvar, Gimnazija Požega, Ekonomska škola Požega, Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš, Srednja škola “Stjepan Ivšić” Orahovica, Gimnazija Metković, Obrtničko industrijska škola u Imotskom, Srednja škola Petrinja, Islamska gimnazija dr. Ahmeda Smajlovića, Zagreb, Srednja škola Zvane Črnje Rovinj te Ured Europskog parlamenta u Zagrebu. Škole ambasadori Europskog parlamenta (ambasadori seniori i juniori) su se povezali, međusobno predstavili, stvorili zajedničku bazu podataka i kreirali digitalne materijale o sebi i putovanju medvjedića ambasadora po cijeloj Hrvatskoj. Želja im je da medvjedić nakon upoznavanja Lijepe Naše s popuštanjem epidemiološkim mjera upozna i ostale države članice Europske unije. eTwinning projekt Medo ambasador Europskog parlamenta putuje Lijepom Našom je kod svih učenika mladih ambasadora osvijestio europsku dimenziju u obrazovanju. Promicali su europski identitet i međukulturalno razumijevanje. Također su poticali i razvijali svijest o zajedništvu. Jedna od važnijih dobrobiti ovoga projekta je i razvijanje svijesti i razumijevanje vlastitog i tuđeg kulturno-povijesnog bogatstva (upoznavanje lokalnog, regionalnog i nacionalnog identiteta) na što su autorice iznimno ponosne. Učenici ambasadori juniori, ali i njihovi profesori su tijekom ovog eTwinning projekta razvijali vlastiti identitet ponosno predstavljajući svoj kraj i pritom poštovali različitosti. Svi su zajedno osvijestili posebnosti i vrijednosti koje ih okružuju, razvijali kreativno izražavanje i kritičko mišljenje temeljeno na demokratskim i građanskim vrijednostima. Učenici i mentori su razvijali i digitalne kompetencije izrađujući digitalne sadržaje o medinim putovanjima. Rezultati su vidljivi u izrađenoj bazi podataka o svim školama sudionicima projekta (fotografije, video radovi, razglednice, zemljovid, e-knjiga, dnevnik putovanja…
Posebno su ponosne na uključivanje novih kolega na eTwinning platformu koji su po prvi put sudjelovali u nekom eTwinning projektu. Popularizaciju eTwinninga kao najveće europske platforme za odgojno-obrazovne djelatnike te entuzijazam i rad mentorica Gordije Marijan i Nataše Vinković prepoznao je i Ured Europskog parlamenta koji ih je imenovao hrvatskim predstavnicama u radnoj skupini za nastanak i rad međunarodne eTwinning grupe “European Parliament Ambassador Schools”. Grupa je pred par mjeseci zaživjela s radom i danas okuplja starije ambasadore Europskog parlamenta iz cijele Europske unije.
Izvor: skole.hr; 14. lipnja 2021.
Gordija Marijan, prof. mentor
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |