Dan darovitih učenika, 21. ožujka 2013.
Isječci iz knjige „Umina razmišljanja u školi i o školi“
Uma Gradac, 7 godina
Uma:
Kad smo trebali ilustrirati macu koja je pokisla mene je to
automatski prebacilo na kiseline i lužine! Jako sam željela
nasmijati razred pa sam nacrtala City Cat, gradsku macu koja je
pokisla, no kako je kiša kisela, a sapuni lužnati, ona se premazala
sapunom Dove i to je odbilo kišu od njezina lijepa krzna. A taj je
odnos kiseline i lužine jako važan u prirodi. On određuje i cvijeću
boju - ako je tlo kiselo cvijeće će biti plavo, ako je više lužnato bit
će crvenkasto. To je razlog i što je more slano, a pitka voda nije. I
kad te ubode pčela ona ubrizga u naše tijelo kiselinu, dakle zato
mažemo ubod sapunom ili kremom, da poništimo kiselinu.
Što je krumpiru plac, to je učenicima škola
Uma:
Volim smišljati rebuse, zagonetke i analogije za drugu djecu.
Djeci je bila smiješna analogija: Što je krumpiru _ _ _ _ , to je
učenicima škola. Trebalo je popuniti ovu prazninu s četiri slova.
P L A C, tržnica, to je rješenje. Krumpir na placu operu, stave
ga na police, daju mu cijenu tj. “ocjenjuju ga”, ali njemu tu nije
mjesto, njemu je tu dosadno i ne zna zašto tu mora biti. Tako je i
učenicima u školi.
Naša učiteljica je također velika ljubiteljica zagonetki. Uvijek
kad nije sigurna kako započeti neku temu postavlja zagonetke
ili pitalice pa me više puta zapravo inspirirala. A kad je došla u
moj bivši vrtić, tj. kad sam učiteljicu prvi put vidjela, takvom se
i prikazala! I tamo je najprije postavila zagonetku, pa se onda
predstavila kao učiteljica u jednoj osnovnoj školi.
Učiteljica Iva:
U pogledu ove analogije s krumpirima mislim da je Uma bila,
kao i uvijek zapravo, dosta kritična prema školi. Pitala sam je
čemu takva kritičnost, zašto ne reći npr. dijamant nego krumpir?
Uma je u svom stilu odgovorila kako se to ne može riječima
opisati.
A čime bismo opisali, ako ne riječima, pitala sam i kao odgovor
dobila čitav jedan novi “pogled na svijet oko nas”. Osim toga riješili
smo i jednu “disciplinsku zagonetku”.
Uma:
To se ne može baš riječima ispričati, zato mi je i bilo zanimljivo;
nekako moramo izraziti ono što želimo reći, a nema riječi za to.
Kemijom, slikanjem, ne znam, kako reći kakva je to crvena boja,
kakvog je okusa ananas?! Ja pokušavam drugim osjetilima,
pomiješati ih, znate za sinesteziju, a neke je bolje i ne reći, da
ostanu samo moje.
Zašto bi dijamant bio bolji, meni to krumpir bolje oslikava?! To
je kao kad biste kazali da je Sunce bolje od Mjeseca. Ako tako
gledamo što je Sunce - samo zvijezda, i to ne najsjajnija. Ili, da,
vi ustrajete na tzv. pristojnom ponašanju u razredu, a ja to ne
bih tako ograničila; zar je sve što je pristojno dobro, a sve što
je nepristojno loše. Pa nije! Primjerice, nepristojno bi bilo usred
kazališta ustati i početi ljubiti sve ljude, a to je zapravo dobro, dok
je pristojno kad te pitaju kako si reći hvala, dobro, a to zapravo nije
dobro jer ignoriraš pravo pitanje!
Vi ste me opomenuli nekoliko puta jer su vam druga djeca rekla:
Uma jede zemlju, Uma liže drvo. Mislili su da je to nepristojno i
nezdravo, a nisu znali da ih cijelo vrijeme iluzioniram.
Kažem nekome za koga znam da će “rastrubiti” okolo kako ja jedem
cipele, taj to kaže vama i onda bi se svi odjednom igrali te igre “da
Uma jede nešto grozno, a oni bježe”.
To je kao kod mađioničara - ljudi misle da on prereže ženu u
kovčegu, pa vrište. Naravno da je ne prereže, ali kad bi im rekao
da NE reže zaista nitko više ne bi bio tu zbog tog mađioničara!
Eto, što je tu sada ljepše, trik ili pristojnost!
Učiteljica Iva:
Moram priznati da se Uma hrabro ponijela s tim trikom i riskirala
svoj “dobar glas” među djevojčicama i dječacima iz razreda. Čak
sam se i ja počela pitati je li to stvarnost ili iluzija!
Dan darovitih učenika, 21. ožujka 2013.
Isječci iz knjige „Umina razmišljanja u školi i o školi“
Uma Gradac, 7 godina
Uma:
Kad smo trebali ilustrirati macu koja je pokisla mene je to
automatski prebacilo na kiseline i lužine! Jako sam željela
nasmijati razred pa sam nacrtala City Cat, gradsku macu koja je
pokisla, no kako je kiša kisela, a sapuni lužnati, ona se premazala
sapunom Dove i to je odbilo kišu od njezina lijepa krzna. A taj je
odnos kiseline i lužine jako važan u prirodi. On određuje i cvijeću
boju - ako je tlo kiselo cvijeće će biti plavo, ako je više lužnato bit
će crvenkasto. To je razlog i što je more slano, a pitka voda nije. I
kad te ubode pčela ona ubrizga u naše tijelo kiselinu, dakle zato
mažemo ubod sapunom ili kremom, da poništimo kiselinu.
Što je krumpiru plac, to je učenicima škola
Uma:
Volim smišljati rebuse, zagonetke i analogije za drugu djecu.
Djeci je bila smiješna analogija: Što je krumpiru _ _ _ _ , to je
učenicima škola. Trebalo je popuniti ovu prazninu s četiri slova.
P L A C, tržnica, to je rješenje. Krumpir na placu operu, stave
ga na police, daju mu cijenu tj. “ocjenjuju ga”, ali njemu tu nije
mjesto, njemu je tu dosadno i ne zna zašto tu mora biti. Tako je i
učenicima u školi.
Naša učiteljica je također velika ljubiteljica zagonetki. Uvijek
kad nije sigurna kako započeti neku temu postavlja zagonetke
ili pitalice pa me više puta zapravo inspirirala. A kad je došla u
moj bivši vrtić, tj. kad sam učiteljicu prvi put vidjela, takvom se
i prikazala! I tamo je najprije postavila zagonetku, pa se onda
predstavila kao učiteljica u jednoj osnovnoj školi.
Učiteljica Iva:
U pogledu ove analogije s krumpirima mislim da je Uma bila,
kao i uvijek zapravo, dosta kritična prema školi. Pitala sam je
čemu takva kritičnost, zašto ne reći npr. dijamant nego krumpir?
Uma je u svom stilu odgovorila kako se to ne može riječima
opisati.
A čime bismo opisali, ako ne riječima, pitala sam i kao odgovor
dobila čitav jedan novi “pogled na svijet oko nas”. Osim toga riješili
smo i jednu “disciplinsku zagonetku”.
Uma:
To se ne može baš riječima ispričati, zato mi je i bilo zanimljivo;
nekako moramo izraziti ono što želimo reći, a nema riječi za to.
Kemijom, slikanjem, ne znam, kako reći kakva je to crvena boja,
kakvog je okusa ananas?! Ja pokušavam drugim osjetilima,
pomiješati ih, znate za sinesteziju, a neke je bolje i ne reći, da
ostanu samo moje.
Zašto bi dijamant bio bolji, meni to krumpir bolje oslikava?! To
je kao kad biste kazali da je Sunce bolje od Mjeseca. Ako tako
gledamo što je Sunce - samo zvijezda, i to ne najsjajnija. Ili, da,
vi ustrajete na tzv. pristojnom ponašanju u razredu, a ja to ne
bih tako ograničila; zar je sve što je pristojno dobro, a sve što
je nepristojno loše. Pa nije! Primjerice, nepristojno bi bilo usred
kazališta ustati i početi ljubiti sve ljude, a to je zapravo dobro, dok
je pristojno kad te pitaju kako si reći hvala, dobro, a to zapravo nije
dobro jer ignoriraš pravo pitanje!
Vi ste me opomenuli nekoliko puta jer su vam druga djeca rekla:
Uma jede zemlju, Uma liže drvo. Mislili su da je to nepristojno i
nezdravo, a nisu znali da ih cijelo vrijeme iluzioniram.
Kažem nekome za koga znam da će “rastrubiti” okolo kako ja jedem
cipele, taj to kaže vama i onda bi se svi odjednom igrali te igre “da
Uma jede nešto grozno, a oni bježe”.
To je kao kod mađioničara - ljudi misle da on prereže ženu u
kovčegu, pa vrište. Naravno da je ne prereže, ali kad bi im rekao
da NE reže zaista nitko više ne bi bio tu zbog tog mađioničara!
Eto, što je tu sada ljepše, trik ili pristojnost!
Učiteljica Iva:
Moram priznati da se Uma hrabro ponijela s tim trikom i riskirala
svoj “dobar glas” među djevojčicama i dječacima iz razreda. Čak
sam se i ja počela pitati je li to stvarnost ili iluzija!
U Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka ravnatelji Ugostiteljske škola Opatija i srednjih škola dr. Antuna Barca Crikvenica, Hrvatski kralj Zvonimir, Krk i Ambroza Haračića, Mali Lošinj, potpisali su ugovore o adaptaciji objekata Regionalnog centra kompetentnosti i partnerskih ustanova s izvođačima radova.
Dio je to projekta MREŽA KOM5ENTNOSTI ukupne vrijednosti 31,3 milijuna kuna koji je financiran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a sredstvima će se adaptirati objekti škola i nabaviti specijalizirana oprema s ciljem poboljšanja kvalitete obrazovanja i osposobljavanja učenika i nastavnika.
„ Škola postaje središte izvrsnosti u turizmu i ugostiteljstvu za cijelu Hrvatsku. “To znači novi prostori, nova oprema i što bolje edukacija za nastavnike i učenike koji će biti osposobljeni za tržište rada.”
Podsjetimo, 2018. godine imenovano je 25 regionalnih centara kompetentnosti (RCK) u strukovnom obrazovanju na razini Hrvatske, a Ugostiteljska škola Opatija imenovana je u sektoru turizma i ugostiteljstva kao nositelj projekta, dok su preostale tri škole na području PGŽ partneri, zajedno sa Trgovačko-ugostiteljskom školom iz Karlovačke županije. Ugostiteljsku školu Opatija kandidirala je Primorsko-goranska županija odvojivši pritom i dva milijuna kuna za podršku projektu, navela je pročelnica Stilin tijekom potpisivanja ugovora, a kojemu je prisustvovao i župan Zlatko Komadina osvrnuvši se pritom na povećan interes učenika srednjih škola u PGŽ-u za strukovna zanimanja na ljetnom upisnom roku.
“Osobno mi je vrlo drago da se ulaže u strukovne škole i da se pomalo bilježi povratak učenika i interes prema strukovnim školama, o čemu posebno svjedoče ovogodišnji rezultati upisa u srednje škole. Ulaganje u kvalitetu obrazovanja i djelatnosti koje su potrebne gospodarstvu primarni je cilj Primorsko-goranske županije. Danas svjedočimo početku radova, vrijednost ugovora iznosi preko 30 milijuna kuna i vjerujem da ćemo stvoriti jako dobre uvjete učenicima i nastavnicima za rad”, rekao je župan Komadina.
O povećanom interesu za strukovno obrazovanje, posvjedočila je i ravnateljica Roth rekavši kako su svi razredi za konobare, kuhare, slastičare i turističko-hotelijerske komercijaliste opatijske ugostiteljske škole popunjeni, a na što su izuzetno ponosni.
Karlovačka zamjenica župana Vesna Hajsan Dolinar zahvalila se županu Komadini i PGŽ-u na partnerstvu u projektu, dok je voditelj projekta Tomislav Kandžija iz Regionalne razvojne agencije PGŽ RRA održao prezentaciju o tijeku projekta.
Izvođači radova na sva četiri županijska školska objekta bit će tvrtke G.P. Boros d.o.o. i Izgradnja d.o.o., a nakon završetka radova Srednja škola Ambroza Haračića dobit će preuređen kabinet kuharstva i posluživanja, dok će Srednja škola dr. Antuna Barca imati novi kabinet kuharstva i slastičarstva, kao i rampu za osobe s invaliditetom, a krčka srednja škola imat će novi kabinet posluživanja i kuharstva.
Svečanosti su prisustvovali i zamjenica župana Marina Medarić, predstojnica Kabineta župana Ermina Duraj, ravnatelj Regionalne razvojne agencije PGŽ Vedran Kružić i zamjenik ravnatelja Regionalne razvojne agencije Karlovačke županije Krunoslav Kralj.
Dragi učenici i roditelji,
u kartici Upisi (s lijeve strane naslovne stranice) pronađite sve potrebne informacije o upisu u programe koje
Srednja škola Hrvatski kralj Zvonimir nudi u idućoj školskoj godini 2022./2023.
U privitku ove vijesti također se nalaze najvažniji podatci o upisima i E-upisima.
Dan darovitih učenika, 21. ožujka 2013.
Isječci iz knjige „Umina razmišljanja u školi i o školi“
Uma Gradac, 7 godina
Uma:
Kad smo trebali ilustrirati macu koja je pokisla mene je to
automatski prebacilo na kiseline i lužine! Jako sam željela
nasmijati razred pa sam nacrtala City Cat, gradsku macu koja je
pokisla, no kako je kiša kisela, a sapuni lužnati, ona se premazala
sapunom Dove i to je odbilo kišu od njezina lijepa krzna. A taj je
odnos kiseline i lužine jako važan u prirodi. On određuje i cvijeću
boju - ako je tlo kiselo cvijeće će biti plavo, ako je više lužnato bit
će crvenkasto. To je razlog i što je more slano, a pitka voda nije. I
kad te ubode pčela ona ubrizga u naše tijelo kiselinu, dakle zato
mažemo ubod sapunom ili kremom, da poništimo kiselinu.
Što je krumpiru plac, to je učenicima škola
Uma:
Volim smišljati rebuse, zagonetke i analogije za drugu djecu.
Djeci je bila smiješna analogija: Što je krumpiru _ _ _ _ , to je
učenicima škola. Trebalo je popuniti ovu prazninu s četiri slova.
P L A C, tržnica, to je rješenje. Krumpir na placu operu, stave
ga na police, daju mu cijenu tj. “ocjenjuju ga”, ali njemu tu nije
mjesto, njemu je tu dosadno i ne zna zašto tu mora biti. Tako je i
učenicima u školi.
Naša učiteljica je također velika ljubiteljica zagonetki. Uvijek
kad nije sigurna kako započeti neku temu postavlja zagonetke
ili pitalice pa me više puta zapravo inspirirala. A kad je došla u
moj bivši vrtić, tj. kad sam učiteljicu prvi put vidjela, takvom se
i prikazala! I tamo je najprije postavila zagonetku, pa se onda
predstavila kao učiteljica u jednoj osnovnoj školi.
Učiteljica Iva:
U pogledu ove analogije s krumpirima mislim da je Uma bila,
kao i uvijek zapravo, dosta kritična prema školi. Pitala sam je
čemu takva kritičnost, zašto ne reći npr. dijamant nego krumpir?
Uma je u svom stilu odgovorila kako se to ne može riječima
opisati.
A čime bismo opisali, ako ne riječima, pitala sam i kao odgovor
dobila čitav jedan novi “pogled na svijet oko nas”. Osim toga riješili
smo i jednu “disciplinsku zagonetku”.
Uma:
To se ne može baš riječima ispričati, zato mi je i bilo zanimljivo;
nekako moramo izraziti ono što želimo reći, a nema riječi za to.
Kemijom, slikanjem, ne znam, kako reći kakva je to crvena boja,
kakvog je okusa ananas?! Ja pokušavam drugim osjetilima,
pomiješati ih, znate za sinesteziju, a neke je bolje i ne reći, da
ostanu samo moje.
Zašto bi dijamant bio bolji, meni to krumpir bolje oslikava?! To
je kao kad biste kazali da je Sunce bolje od Mjeseca. Ako tako
gledamo što je Sunce - samo zvijezda, i to ne najsjajnija. Ili, da,
vi ustrajete na tzv. pristojnom ponašanju u razredu, a ja to ne
bih tako ograničila; zar je sve što je pristojno dobro, a sve što
je nepristojno loše. Pa nije! Primjerice, nepristojno bi bilo usred
kazališta ustati i početi ljubiti sve ljude, a to je zapravo dobro, dok
je pristojno kad te pitaju kako si reći hvala, dobro, a to zapravo nije
dobro jer ignoriraš pravo pitanje!
Vi ste me opomenuli nekoliko puta jer su vam druga djeca rekla:
Uma jede zemlju, Uma liže drvo. Mislili su da je to nepristojno i
nezdravo, a nisu znali da ih cijelo vrijeme iluzioniram.
Kažem nekome za koga znam da će “rastrubiti” okolo kako ja jedem
cipele, taj to kaže vama i onda bi se svi odjednom igrali te igre “da
Uma jede nešto grozno, a oni bježe”.
To je kao kod mađioničara - ljudi misle da on prereže ženu u
kovčegu, pa vrište. Naravno da je ne prereže, ali kad bi im rekao
da NE reže zaista nitko više ne bi bio tu zbog tog mađioničara!
Eto, što je tu sada ljepše, trik ili pristojnost!
Učiteljica Iva:
Moram priznati da se Uma hrabro ponijela s tim trikom i riskirala
svoj “dobar glas” među djevojčicama i dječacima iz razreda. Čak
sam se i ja počela pitati je li to stvarnost ili iluzija!
U četvrtak, 9. lipnja 2022., krčki su srednjoškolci, zajedno sa svojim nastavnicima te brojnim gostima i uzvanicima koji su ih pohodili, proslavili Dan Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir.
U maloj sportskoj dvorani održan je svečani program - prigoda da se nastavnici i učenici prisjete svega što se događalo unutar škole u školskoj godini 2012./22. koja je već godinama jedna od ponajboljih srednjoškolskih ustanova u Primorsko-goranskoj županiji. Obilježavanje Dana Škole, bila je prigoda obilježiti sve što su zajednički činili, na čemu su radili i što su postizali krčki srednjoškolci i njihovi nastavnici, kako u okrilju redovnih nastavnih programa, tako i onih izvannastavnih aktivnosti i projekata dio kojih škola provodi u okvirima brojnih EU programa.
Glazbenim i scenskim izvedbama učenika, svečani program bio je prilika da se javnosti predstavi novo izdanje godišnjaka škole – zanimljivog, sadržajnog i bogato opremljenog izdanja čijim se objavljivanjem u Školi zaključuje svaka školska godina, a s njom i od zaborava “otkidaju” svi učenici, događaji i postignuća srednjoškolaca dio kojih je sad već na izlazu iz svoje škole, odnosno u postupku polaganja državne mature.
Osim za podsjećanje na sve ono što se u školi u proteklom jednogodišnjem periodu događalo, Dan Škole bio je prigoda je i za ukazivanje na postignuća učenika i učenica koji su postigli zapažene rezultate na državnim natjecanjima. Učenicima i njihovim mentorima uručene su vrijedne nagrade, uz ostalo i novčane kojima su najuspješnije, svatko sa svog područja, u ovoj prilici dodatno nagradili i otočni lokalni čelnici.
Maturant gimnazije, Antonio Jurešić je postao državnim matematičarskim viceprvakom, s rezultatom u kojem ga je tek bod dijelio od naslova najboljeg mladog matematičara u zemlji. Antonija Jurešića, koji je tim rezultatom zaslužio pravo izravnog upisa na željeni fakultet, ali i njegova mlađeg kolegu, učenika 2. razreda gimnazije Mateja Bana koji je na istom natjecanju bio deseti, kao i njihovog mentora prof. Hrvoja Karabaića, nagradio je gradonačelnik Darijo Vasilić,
Državnu viceprvakinju krčka škola imala je ove godine i na natjecanju u talijanskom jeziku gdje je drugo mjesto, pod mentorstvom prof. Zvjezdane Karabaić, osvojila Tajana Čorapović. Nju je, s obzirom na to da dolazi s Dobrinjštine, novčano nagradio načelnik Neven Komadina.
Nagrade i priznanja za uspjehe na državnim natjecanjima i smotrama pripala su još i Leonu Bajčiću za rezultate u sportskom ribolovu te Leonu Brautu koji je svoj otok i školu promicao kroz jedriličarske uspjehe. Maturantica Daria Trinajstić nagrađena je pak za uspjeh ostvaren na 9. Državnoj smotri hrvatskog školskog filma, i to za filmski rad kojeg je kreirala uz mentorstvo prof. Gordije Marijan i prof. Andree Dunato.
Učenica 4. razreda gimnazije, Lucija Kvasić nagrađena je za sudjelovanje na državnoj razini natjecanja Europa u školi. Nagrade su zaslužile i sudionice Vjeronaučne olimpijade Ana-Marija Sarić, Marina Cvelić, Anabel Pavlović i učenik Matej Žužić, kao i njihovi mentori, Slava Petrinović te Zvonimir Seršić.
Za sudjelovanje u kvizu znanja i kreativnosti Mreža čitanja nagrađeni su: Nadine Bikić, Bruno Brnjaković, David Kosić, Ivona Polonijo (2.HTT), Oriana Međimorec (3.G) i Isabella Međimorec (1.HTT), Lucija Depikolozvane (3.HTT), Božana Krajnović i Lana Jakobović (3.E), zajedno s mentoricama Darijom Papa i Mirjanom Komadina Mergl. Učenici: Adrian Polonijo (1.G), Stjepan Žužić (2.GA) i Deni Renko nagrađeni su za sudjelovanje u natjecanju o poznavanju Hrvatskog sabora za učenike srednjih škola.
Nastavničko vijeće i Grad Krk nagradili su i gimnazijalce Doru Božić, Luciju Kvasić, Leu Sintić, Frana Marijana, Josipa Mrakovčića i Karla Srdoča (učenika generacije gimnazijskog programa)) za postignut odličan uspjeh u svim godinama srednjoškolskog obrazovanja, a isto su zaslužile i ekonomistice Ajdina Burzić i Korina Čaljkušić (učenica generacije ekonomske škole), hotelijersko-turističke tehničarke Nika Matković i Tajana Čorapović (učenica generacije hotelijersko-turističke škole), nauspješnija učenica ugostiteljskog smjera Michaela Marić te najuspješniji strojar, budući automehaničar, Tony Horvat.
Mediji o nama:
NOVI LIST, 9.6.2022.
https://www.novilist.hr/rijeka-regija/otoci/evo-kako-je-krcka-srednja-skola-proslavila-svoj-dan/
PORTAL OTOK KRK, 9.6.2022.:
Dan darovitih učenika, 21. ožujka 2013.
Isječci iz knjige „Umina razmišljanja u školi i o školi“
Uma Gradac, 7 godina
Uma:
Kad smo trebali ilustrirati macu koja je pokisla mene je to
automatski prebacilo na kiseline i lužine! Jako sam željela
nasmijati razred pa sam nacrtala City Cat, gradsku macu koja je
pokisla, no kako je kiša kisela, a sapuni lužnati, ona se premazala
sapunom Dove i to je odbilo kišu od njezina lijepa krzna. A taj je
odnos kiseline i lužine jako važan u prirodi. On određuje i cvijeću
boju - ako je tlo kiselo cvijeće će biti plavo, ako je više lužnato bit
će crvenkasto. To je razlog i što je more slano, a pitka voda nije. I
kad te ubode pčela ona ubrizga u naše tijelo kiselinu, dakle zato
mažemo ubod sapunom ili kremom, da poništimo kiselinu.
Što je krumpiru plac, to je učenicima škola
Uma:
Volim smišljati rebuse, zagonetke i analogije za drugu djecu.
Djeci je bila smiješna analogija: Što je krumpiru _ _ _ _ , to je
učenicima škola. Trebalo je popuniti ovu prazninu s četiri slova.
P L A C, tržnica, to je rješenje. Krumpir na placu operu, stave
ga na police, daju mu cijenu tj. “ocjenjuju ga”, ali njemu tu nije
mjesto, njemu je tu dosadno i ne zna zašto tu mora biti. Tako je i
učenicima u školi.
Naša učiteljica je također velika ljubiteljica zagonetki. Uvijek
kad nije sigurna kako započeti neku temu postavlja zagonetke
ili pitalice pa me više puta zapravo inspirirala. A kad je došla u
moj bivši vrtić, tj. kad sam učiteljicu prvi put vidjela, takvom se
i prikazala! I tamo je najprije postavila zagonetku, pa se onda
predstavila kao učiteljica u jednoj osnovnoj školi.
Učiteljica Iva:
U pogledu ove analogije s krumpirima mislim da je Uma bila,
kao i uvijek zapravo, dosta kritična prema školi. Pitala sam je
čemu takva kritičnost, zašto ne reći npr. dijamant nego krumpir?
Uma je u svom stilu odgovorila kako se to ne može riječima
opisati.
A čime bismo opisali, ako ne riječima, pitala sam i kao odgovor
dobila čitav jedan novi “pogled na svijet oko nas”. Osim toga riješili
smo i jednu “disciplinsku zagonetku”.
Uma:
To se ne može baš riječima ispričati, zato mi je i bilo zanimljivo;
nekako moramo izraziti ono što želimo reći, a nema riječi za to.
Kemijom, slikanjem, ne znam, kako reći kakva je to crvena boja,
kakvog je okusa ananas?! Ja pokušavam drugim osjetilima,
pomiješati ih, znate za sinesteziju, a neke je bolje i ne reći, da
ostanu samo moje.
Zašto bi dijamant bio bolji, meni to krumpir bolje oslikava?! To
je kao kad biste kazali da je Sunce bolje od Mjeseca. Ako tako
gledamo što je Sunce - samo zvijezda, i to ne najsjajnija. Ili, da,
vi ustrajete na tzv. pristojnom ponašanju u razredu, a ja to ne
bih tako ograničila; zar je sve što je pristojno dobro, a sve što
je nepristojno loše. Pa nije! Primjerice, nepristojno bi bilo usred
kazališta ustati i početi ljubiti sve ljude, a to je zapravo dobro, dok
je pristojno kad te pitaju kako si reći hvala, dobro, a to zapravo nije
dobro jer ignoriraš pravo pitanje!
Vi ste me opomenuli nekoliko puta jer su vam druga djeca rekla:
Uma jede zemlju, Uma liže drvo. Mislili su da je to nepristojno i
nezdravo, a nisu znali da ih cijelo vrijeme iluzioniram.
Kažem nekome za koga znam da će “rastrubiti” okolo kako ja jedem
cipele, taj to kaže vama i onda bi se svi odjednom igrali te igre “da
Uma jede nešto grozno, a oni bježe”.
To je kao kod mađioničara - ljudi misle da on prereže ženu u
kovčegu, pa vrište. Naravno da je ne prereže, ali kad bi im rekao
da NE reže zaista nitko više ne bi bio tu zbog tog mađioničara!
Eto, što je tu sada ljepše, trik ili pristojnost!
Učiteljica Iva:
Moram priznati da se Uma hrabro ponijela s tim trikom i riskirala
svoj “dobar glas” među djevojčicama i dječacima iz razreda. Čak
sam se i ja počela pitati je li to stvarnost ili iluzija!
Dan darovitih učenika, 21. ožujka 2013.
Isječci iz knjige „Umina razmišljanja u školi i o školi“
Uma Gradac, 7 godina
Uma:
Kad smo trebali ilustrirati macu koja je pokisla mene je to
automatski prebacilo na kiseline i lužine! Jako sam željela
nasmijati razred pa sam nacrtala City Cat, gradsku macu koja je
pokisla, no kako je kiša kisela, a sapuni lužnati, ona se premazala
sapunom Dove i to je odbilo kišu od njezina lijepa krzna. A taj je
odnos kiseline i lužine jako važan u prirodi. On određuje i cvijeću
boju - ako je tlo kiselo cvijeće će biti plavo, ako je više lužnato bit
će crvenkasto. To je razlog i što je more slano, a pitka voda nije. I
kad te ubode pčela ona ubrizga u naše tijelo kiselinu, dakle zato
mažemo ubod sapunom ili kremom, da poništimo kiselinu.
Što je krumpiru plac, to je učenicima škola
Uma:
Volim smišljati rebuse, zagonetke i analogije za drugu djecu.
Djeci je bila smiješna analogija: Što je krumpiru _ _ _ _ , to je
učenicima škola. Trebalo je popuniti ovu prazninu s četiri slova.
P L A C, tržnica, to je rješenje. Krumpir na placu operu, stave
ga na police, daju mu cijenu tj. “ocjenjuju ga”, ali njemu tu nije
mjesto, njemu je tu dosadno i ne zna zašto tu mora biti. Tako je i
učenicima u školi.
Naša učiteljica je također velika ljubiteljica zagonetki. Uvijek
kad nije sigurna kako započeti neku temu postavlja zagonetke
ili pitalice pa me više puta zapravo inspirirala. A kad je došla u
moj bivši vrtić, tj. kad sam učiteljicu prvi put vidjela, takvom se
i prikazala! I tamo je najprije postavila zagonetku, pa se onda
predstavila kao učiteljica u jednoj osnovnoj školi.
Učiteljica Iva:
U pogledu ove analogije s krumpirima mislim da je Uma bila,
kao i uvijek zapravo, dosta kritična prema školi. Pitala sam je
čemu takva kritičnost, zašto ne reći npr. dijamant nego krumpir?
Uma je u svom stilu odgovorila kako se to ne može riječima
opisati.
A čime bismo opisali, ako ne riječima, pitala sam i kao odgovor
dobila čitav jedan novi “pogled na svijet oko nas”. Osim toga riješili
smo i jednu “disciplinsku zagonetku”.
Uma:
To se ne može baš riječima ispričati, zato mi je i bilo zanimljivo;
nekako moramo izraziti ono što želimo reći, a nema riječi za to.
Kemijom, slikanjem, ne znam, kako reći kakva je to crvena boja,
kakvog je okusa ananas?! Ja pokušavam drugim osjetilima,
pomiješati ih, znate za sinesteziju, a neke je bolje i ne reći, da
ostanu samo moje.
Zašto bi dijamant bio bolji, meni to krumpir bolje oslikava?! To
je kao kad biste kazali da je Sunce bolje od Mjeseca. Ako tako
gledamo što je Sunce - samo zvijezda, i to ne najsjajnija. Ili, da,
vi ustrajete na tzv. pristojnom ponašanju u razredu, a ja to ne
bih tako ograničila; zar je sve što je pristojno dobro, a sve što
je nepristojno loše. Pa nije! Primjerice, nepristojno bi bilo usred
kazališta ustati i početi ljubiti sve ljude, a to je zapravo dobro, dok
je pristojno kad te pitaju kako si reći hvala, dobro, a to zapravo nije
dobro jer ignoriraš pravo pitanje!
Vi ste me opomenuli nekoliko puta jer su vam druga djeca rekla:
Uma jede zemlju, Uma liže drvo. Mislili su da je to nepristojno i
nezdravo, a nisu znali da ih cijelo vrijeme iluzioniram.
Kažem nekome za koga znam da će “rastrubiti” okolo kako ja jedem
cipele, taj to kaže vama i onda bi se svi odjednom igrali te igre “da
Uma jede nešto grozno, a oni bježe”.
To je kao kod mađioničara - ljudi misle da on prereže ženu u
kovčegu, pa vrište. Naravno da je ne prereže, ali kad bi im rekao
da NE reže zaista nitko više ne bi bio tu zbog tog mađioničara!
Eto, što je tu sada ljepše, trik ili pristojnost!
Učiteljica Iva:
Moram priznati da se Uma hrabro ponijela s tim trikom i riskirala
svoj “dobar glas” među djevojčicama i dječacima iz razreda. Čak
sam se i ja počela pitati je li to stvarnost ili iluzija!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |